.:: آی تی سما ::.

فناوری اطلاعات،نرم افزار،آموزش،مقالات،اخبار،معرفی تازه ها و دانلود...

.:: آی تی سما ::.

فناوری اطلاعات،نرم افزار،آموزش،مقالات،اخبار،معرفی تازه ها و دانلود...

موتور جستجوی فیس بوک

فیس بوک نیز برای مقابله با گوگل ، موتور جستجوی خود را به زودی راه اندازی میکند . گفته میشود این سرویس جستجوی فیس بوک میتواند از گوگل هم کارایی بیش تری داشته باشد.فیس بوک در حال کار روی موتور جستجوی خود است تا آن را دگرگون کند.داگلاس مک‌میلان و براد استون از Bloomberg و BusinessWeek می‌گویند: حدود ۲۴ مهندس در فیس‌بوک،...


 تحت رهبری مهندس سابق گوگل، لارس راسموسن، مشغول کار بر روی بهبود موتور جستجوی فیس‌بوک هستند این را دو تن از افراد آشنا با پروژه گفته‌اند و خواسته‌اند نامشان فاش نشود زیرا کمپانی در مرحله‌ آرامِ پیش از عرضه عمومی سهامش است. به گفته آنها هدف از این پروژه، کمک به جستجوی بهتر در میان حجم انبوه مطالب به اشترک گذاشته شده توسط کاربران در فیس‌بوک است، مواردی مثل به روز رسانی وضعیت کاربر، مقالات، ویدیوها، و سایر اطلاعات موجود در گستره‌ی وب که افراد با استفاده از دکمه‌ی Like فیس‌بوک آنها را علامت زده‌اند.

در حال حاضر فیس‌بوک هیچ جایگاهی در حوزه جستجو ندارد. بر طبق آمار Comscore، سایت‌های AOL، Amazon و Ask درخواست‌های جستجوی بیشتری را نسبت به فیس‌بوک دریافت می‌کنند. اما جستجوی فیس‌بوک می‌تواند قوی و موفق باشد. در واقع، در گوگل که این‌طور فکر می کنند و معتقدند که با استفاده از داده‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توان نتایج جستجوی اطلاعات و آگهی‌ها را بهبود بخشید. هدف اصلی از راه‌اندازی گوگل پلاس نیز همین است.

فیس‌بوک در ماه می با ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد دلار به یک شرکت سهامی عام بدل خواهد شد. اگر قیمت سهامش جهش کند، می‌تواند ارزشی معادل گوگل پیدا کند. اما با این حال، درآمدهایش یک دهم درآمدهای گوگل است. ضمن اینکه درآمدهای تبلیغاتی فیس‌بوک رشد کندی هم دارد. از این رو است که حتی اگر مقوله جستجو بتواند برای فیس‌بوک یک تجارت ۵۰۰ میلیون دلاری هم باشد، کسب آن می‌تواند پیشرفت معناداری برای این غول اینترنتی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد