Booklet

، نوعی Tablet PC است که دارای دو صفحه نمایش تاشو می باشد و می تواند مانند یک کتاب باز و بسته شود. این نوع رایانه قابل حمل معمولا در باز کردن صفحات وب، مشاهده فیلم های ویدئویی و دیدن طرح ها نقشه ها و … به کار می رود. شکل صفحه بعد، نمونه دیگری از رایانه های Booket را نشان می دهد.

دولت روحانی برای بهبود وضعیت اینترنت چه خواهد کرد؟


 
ایتنا - رییس جمهوری پیش از انتخاب و در دوره کاندیداتوری خود واضح به انتقاد از وضعیت اینترنت کشور پرداخت.
دولت روحانی برای بهبود وضعیت اینترنت چه خواهد کرد؟


زمان زیادی از دوره‌ مناظره‌ها و روزی که حسن روحانی وضعیت اینترنت را در شأن ملت ندانسته بود نمی‌گذرد و حال با روی کار‌آمدن دولت او این سوال پیش می‌آید که دولت یازدهم برای این‌که اینترنت در شأن ملت شود، چه اقداماتی در دست دارد؟


به گزارش ایتنا از ایسنا، طی سال‌های اخیر همواره از رشد چشم‌گیر ضریب نفوذ اینترنت گفته شده و حتی به تازگی اینگونه اعلام شده است که ۶۱.۰۶ درصد از مردم کشور کار بر اینترنت به‌شمار می‌روند و بالغ بر ۶۱ درصد مردم جامعه از اینترنت استفاده می‌کنند.

البته در این آمار خوش‌بینانه هیچ اشاره‌ای نشده است که ضریب نفوذ ۶۱ درصدی اینترنت به چه معناست و آیا این‌که صرفا هر فرد در طول سال حتی اگر یک بار مثلا برای رایانه‌های خود هم از اینترنت بهره گرفته باشد، کاربر حساب می‌شود یا خیر، اما با این وجود و در قالب همین آمارهای خوش‌بینانه هم بر این نکته اشاره شده که ۳۰.۱۱ درصد از این کاربران از طریق تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی دارند که بی‌شک نمی‌توان GPRS را بهترین شیوه برای استفاده دائم از اینترنت دانست.

نکته دیگر آنکه حال با هر تعداد و آماری هم که بخواهیم در نظر بگیریم، وضعیت اینترنت و سرعت پایین آن و فیلتر‌شدن سایت‌های متعدد موضوعات دیگری است که نمی‌توان به سادگی از کنار آنها گذشت و شاید مجموعه همین موارد بود که موجب شد رییس جمهوری فعلی پیش از انتخاب و در دوره کاندیداتوری خود چنین واضح به انتقاد از وضعیت اینترنت کشور بپردازد.

البته انتقاد روحانی بی‌جواب هم نماند و با فاصله‌ای چند روزه محمد حسن نامی - وزیر ارتباطات دولت دهم - که اتفاقا مدت زیادی هم در این پست فعالیت نداشت، به پاسخ‌گویی به این انتقاد پرداخته و خاطر نشان کرد که از نظر او وضعیت اینترنت خوب است و ان‌شاء‌الله در آینده امکانات و خدمات بیشتر و بهتری نیز ارائه خواهد شد.

حال در اولین روزهای آغاز به کار دولت یازدهم، مدیر عامل شرکت مخابرات در سال‌های جنگ به عنوان وزیر پیشنهادی حوزه ارتباطات به مجلس معرفی شده است.
اما نکته قابل توجه آنکه آیا محمود واعظی که از سال ۶۵ تاکنون بیشتر فعالیت‌هایش در حوزه سیاست خارجه بوده و حداقل در منصب اجرایی حضور کمتری در بخش ICT داشت و آیا می‌تواند پس از ۲۷ سال با بازگشت مجدد این حوزه پاسخ‌گوی مشکلات متعددی که در حوزه اینترنت وجود دارد باشد!؟

وی تاکنون هنوز مصاحبه‌ای درباره برنامه‌های خود نداشته و معلوم نیست برای تصدی این پست چه برنامه‌هایی دارد، اما به هرحال تاکنون هم زمزمه‌ای مبنی بر فعالیت نمایندگان مجلس با وزارت او به گوش نرسیده و به احتمال زیاد او وزیر بعدی ICT خواهد بود و حال باید منتظر ماند و دید آیا در این دوره وضعیت اینترنت در شأن ملت خواهد بود یا هم‌چنان تاکید می‌شود که وضعیت اینترنت از نظر مدیران این حوزه خوب است؟

گوشی خود را با یک گوشی دیگر شارژ کنید

 ایتنا- اختراع شرکت وین استریم یک تراشه به اندازه یک لنز چشمی است که به کمک آن باتری خالی موبایل، می‌تواند الکتریسیته مورد نیاز خود را از باتری دیگر تامین کند.
گوشی خود را با یک گوشی دیگر شارژ کنید


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم یک شرکت تایوانی ابتکاری اندیشیده است که افراد با استفاده از آن می‌توانند انرژی الکتریسته مورد نیاز گوشی تلفن همراه را از طریق یک گوشی دیگر تامین کنند.


به گزارش وب سایت computerworld، شرکت تایوانی وین استریم تراشه‌ای اختراع کرده است که به کمک آن می‌توان با روی‌هم قرار دادن دو گوشی تلفن همراه، انرژی الکتریسته آنها را به هم انتقال داد.

بر اساس این گزارش، وین استریم ابتکار خود را در نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات تایپه (کامپیوتکس) در معرض دید عموم قرار داده‌است.

این شرکت برای نمایش کارایی شیوه ابداعی خود از دو گوشی آیفون استفاده کرده است که دارای یک بسته باتری بیرونی و مجهز به تراشه‌های جدید وین استریم بودند.
وقتی تراشه این دو باتری بر روی هم مماس می‌شود، باتری خالی الکتریسیته مورد نیاز خود را از باتری دیگر تامین می‌کند.

شرکت وین استریم که در زمینه تولید ابزار و تجهیزات تامین انرژی و شارژ وسایل الکترونیکی فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که تا ماه سپتامبر این تراشه را به تولید انبوه خواهد رساند.

این تراشه به اندازه یک لنز چشمی است و سازندگان گوشی‌ها و دیگر فناوری‌های همراه به آسانی می‌توانند آن را در محصولات خود تعبیه کنند. 

قیمت این تراشه ۴ دلار اعلام شده است که این مبلغ فقط دو برابر تراشه‌های شارژ یک طرفه است.

مسئولان وین استریم اعلام کرده‌اند در حال حاضر مشغول مذاکره با سازندگان مطرح فناوری‌های همراه بر سر استفاده از این تراشه هستند.

شرکت وین استریم که از پنج سال پیش تلاش خود را بر روی فناوری‌های شارژ بی‌سیم متمرکز کرده، ادعا کرده است این ابتکار اولین راهکار برای شارژ دو طرفه گوشی‌های تلفن همراه است.

نوکیا باید بالاخره به سراغ گوشی‌های اندرویدی برود


 
ایتنا - کارشناسان این روزها به نوکیا انتقاد می‌کنند که ویندوز فون آن را از عرصه رقابتی در بازار جهانی دور می‌کند و این شرکت بزرگ باید به تولید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید هم فکر کند.
نوکیا باید بالاخره به سراغ گوشی‌های اندرویدی برود


بسیاری از کارشناسان بر این باورند که افت قابل ملاحظه نوکیا طی چند سال گذشته مربوط به تمرکز این شرکت بر سیستم‌عامل ویندوزفون مایکروسافت می‌شود و اینکه نوکیا تنها راه حضور خود در دنیای گوشی‌های هوشمند را مبتنی این پلتفورم معرفی کرده، آن را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.


به گزارش ایتنا، کارشناسان این روزها به نوکیا انتقاد می‌کنند که ویندوزفون آن را از عرصه رقابتی در بازار جهانی دور می‌کند و این شرکت بزرگ باید به تولید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید هم فکر کند.

"پیر فراگو"(Pierre Ferragu) یکی از محققان مرکز Bernstein Research بر نوکیا تاکید کرده است که این شرکت باید پیش از آنکه با مشکل جدی‌تر مواجه شود به این مسئله فکر کند. تصمیمات کنونی نوکیا باعث شده است تا این شرکت فنلاندی از بازار گوشی‌های معمولی خارج شود.

به عقیده وی، تغییر روند فعالیت نوکیا از سیستم‌عامل ویندوزفون می‌تواند در آینده نزدیک هزینه‌هایی را به نوکیا تحمیل کند تا این شرکت زیرساخت‌های خود را تغییر دهد و بر سیستم‌عامل جایگزین متمرکز شود. اما این اتفاق طی چند سال آینده باعث تضمین موفقیت نوکیا خواهد شد.

همکاری نوکیا و مایکروسافت تاکنون هیچ مزیتی برای این شرکت فنلاندی به همراه نداشته است و آنچه که هر دو شرکت امیدوار بودند هرگز محقق نشده است.

این مرکز تولیدکننده تلفن‌های همراه این روزها سیستم‌عامل ویندوز فون را روی گوشی‌های هوشمندی به دست کاربران جهانی می‌رساند که محبوبیت چندانی ندارند و کاربران ترجیح می‌دهند دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌های عامل رقیب را خریداری کنند.

نوکیا بزرگ‌ترین گوشی‌اش را رو کرد

 

ایتنا- لومیای ویندوزی، در بین بقیه اعضای لومیا صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد. البته از نظر سخت‌افزاری در بین متوسط‌ها قرار می‌گیرد.
نوکیا بزرگ‌ترین گوشی‌اش را رو کرد


شرکت نوکیا از Lumia۶۲۵ که یک گوشی ۱۱.۷۵ سانتی متر (۴.۷ اینچی) است و بزرگترین گوشی این شرکت محسوب می‌شود رونمایی کرد.



به گزارش ایتنا از ایسنا، این گوشی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز است و از نسل چهارم سیم کارت‌های ارتباطی موسوم به ۴G پشتیبانی می کند.


سایت سی سنت در این رابطه خبر داده که این گوشی در بین لومیاها بزرگترین صفحه نمایش را دارا بوده و صفحه نمایش آن در اندازه گوشی‌های همچون HTC one و galaXY۴ است.

کاربر می‌تواند حافظه این گوشی را با استفاده از کارت حافظه جانبی تا ۷۲ گیگابایت افزایش دهد. همچنین بدنه این گوشی از پلاستیک سخت ساخته شده است.

به نظر می‌رسد اگر چه این گوشی از نظر صفحه نمایش از بزرگترین‌های نوکیا است اما سخت افزاری نسبتا متوسط دارد البته قیمت این گوشی نسبت به امکاناتش مناسب است.

رونمایی با طعم لینوکس نعنایی

رونمایی از MintBox 2 با طعم لینوکس نعنایی
لینوکس Mint یکی از توزیع های محبوب لینوکس به حساب می آید و مدتی پیش نسخه ۱۵ این سیستم عامل رسما ارایه شد و می توانید در صورت تمایل آن را دانلود و روی کامپیوترتان نصب کنید.

اما امروز تیم مینت با همکاری یک شرکت دیگر از یک کامپیوتر کوچک ویژه برای این سیستم عامل رونمایی کرده است. اگر طرفدار مینت هستید، حالا می توانید MintBox 2 را با سیستم عامل محبوب تان بخرید.

این کامپیوتر دارای پردازشگر Core i5 اینتل است و با ۴ گیگابایت رم و هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی ارایه می شود. روی آن دو پورت شبکه گیگابایتی هم پیدا می کنید و شرکت سازنده هم ۵ سال آن را ضمانت خواهد کرد.

کامپیوتر MintBox 2 با قیمت احتمالی ۶۰۰ دلاری وارد بازار خواهد شد. هرچند شما می توانید خودتان یک کامیپوتر ارزان قیمت سر هم کنید و از مینت لذت ببرید. اما اگر به دنبال یک جعبه کوچک و بدون صدا هستید، شاید بخواهید این مینی پی سی را امتحان کنید.

معرفی برترین نام‌های تجاری لپ‌تاپ‌ها

ایتنا - رده‌بندی نتایج تست‌های مختلف بر روی برندهای مطرح لپ‌تاپ را در این مقاله می‌بینید.
معرفی برترین نام‌های تجاری لپ‌تاپ‌ها


آزمون‌های زیادی در حوزه لپ‌تاپ‌ها انجام می‌شوند تا برندهای مختلف را ارزیابی کنند. این آزمون‌ها که معمولا توسط موسسات معتبر بین‌المللی اجرا می‌شوند جنبه محرمانه دارند و با اینکه نتایج آنها می‌تواند در انتخاب یک برند مناسب توسط مصرف‌کنندگان موثر باشد اما گزارش ارزیابی برندها انتشار عمومی ندارد.

در مقابل نشریات و سایت‌های اطلاع‌رسانی نیز تلاش می‌کنند با بررسی‌های مستقل به یک رده‌بندی کلی در مورد کیفیت و کارایی لپ‌تاپ‌ها برسند و در این میان مجله لپ‌تاپ به آدرس laptopmag.com و نسخه چاپی آن که با عنوان LAPTOP Magazine منتشر می‌شود هر ساله بر اساس نتایج تست‌های خود و نظر کاربرانش، آماری از برندهای برتر لپ‌تاپ‌ را منتشر می‌کند.
در این آزمایش‌ها که از ابتدا تا انتهای سال میلادی و روی بیش از ۲۰۰ مدل لپ‌تاپ انجام می‌شود ۱۰ شاخص مهم مانند کارایی، طراحی، فناوری‌های جدید، ارزش خرید و کیفیت مد نظر قرار می‌گیرند. در ادامه این رده‌بندی را مشاهده می‌کنید.
۱- اپل
جایگاه نخست این رده بندی برای چهارمین سال متوالی به اپل اختصاص دارد. لپ‌تاپ‌های اپل توانسته‌اند با کسب ۸۹ امتیاز از ۸ گروه امتیازی، رتبه اول را کسب کنند و در پنچ گروه طراحی، کیبورد و تاچ‌پد، صدا و تصویر، نرم‌افزار و بررسی فنی در صدر برندهای دیگر قرار بگیرند.
اپل تنوع زیادی در طراحی محصولات خود ندارد با این حال محصولات آن یکی از پرطرفدارترین لپ‌تاپ‌ها هستند.
۲- لنوو
لنوو برای سومین سال متوالی است که بعد از اپل در مقام دوم قرار می‌گیرد. این برند در گروه‌های فناوری‌های جدید، بررسی فنی، طراحی، کیبورد و تاچ‌پد امتیاز بالایی دارد و از نظر ارزش خرید و نوآوری نیز توانسته است نظر کارشناسان را جلب کند.
نکته قابل توجه این است که امتیاز اصلی در این برند به رده آیدیاپد تعلق دارد که به اندازه تینک‌پد‌ها حرفه‌ای نیستند اما در سال گذشته دومین برند پرفروش جهان بودند.
۳- ایسوس
ایسوس در یکسال گذشته درخشش زیادی داشته و به همین دلیل از جایگاه پنجم به رتبه سوم ارتقا پیدا کرده است. اصلاح کیبورد و افزایش کیقیت صفحه نمایش از مواردی هستند که ایسوس تمرکز زیادی روی آنها نشان داده است.
این برند اولین اولترابوک با کارت گرافیکی مستقل را معرفی کرد و از نظر نوآوری نیز با لنوو همرده است.
۴- اچ‌پی
اچ‌پی در رده‌بندی امسال به جایگاه چهارم سقوط کرده و بعد از اپل، لنوو و ایسوس قرار گرفته است.
این برند برای چند سال متوالی بین رتبه‌های اول تا سوم قرار داشت ولی امسال این جایگاه را ازدست داده است. دلیل این امر هم در نوآوری است. اچ پی در زمینه کالا و بازار مشکلی ندارد اما نتوانست به سرعت رقبای خود حرکت کند.
۵- سامسونگ
قرارگیری سامسونگ در جایگاه پنجمین برند معتبر ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. این رده‌بندی بر اساس سهم بازار انجام می‌شود و ویژگی‌های کاربردی دارد به همین دلیل سامسونگ توانسته در میان پنج برند برتر باشد.
دلیل این موضوع را می‌توان در فناوری‌های بکار رفته در لپ‌تاپ‌های سامسونگ و طراحی آنها جستجو کرد. البته توسعه شگفت‌انگیز موبایل‌های سامسونگ در اقبال عمومی به سمت این نام بی‌تاثیر نیست.
۶- سونی
سونی با دو پله سقوط از جایگاه چهار به رتبه ششم کاهش جایگاه داده است و بین سامسونگ ودل قرار گرفته است.
این برند همچنان طراحی قابل توجهی روی محصولات خود دارد و کیفیت آنها کم نظیر است ضمن اینکه صدا و تصویر در سونی همچنان حرف اول را می‌زند. دلیل سقوط این برند را می‌تواند در سیاست‌های قیمت‌گذاری، سرعت رقبا و تاخیر این برند در محصولات سازگار با ویندوز هشت دانست.
۷- دل
دل در سال گذشته روی طراحی محصولات خود دقت زیادی داشت و حتی یک مدل تغییر پذیر میان لپ‌تاپ و تبلت ارائه داد.
با این حال تولید انبوه محصولات متوسط و نرخ بازگشت به گارانتی این محصولات باعث می‌شود کاربران این برند را با احتیاط انتخاب کنند. اگر دل به تمرکز روی طراحی و افزایش کیفیت قطعات توجه کند قطعا سال آینده جایگاه بهتری خواهد داشت.
۸- ایسر
ایسر همچنان اصرار دارد به عنوان یک برند ارزان مطرح شود. این سیاست اگرچه سهم بازار زیادی برای آن به همراه داشته اما مانع از افزایش ارزش برند می‌شود.
ایسر در سال گذشته طراحی‌های جذابی در اولترابوک‌های سری S7 انجام داد ولی از نظر نوآوری، بررسی فنی و کیفیت محصولات نیازمند یک بازنگری کلی است. البته به دلیل قیمت مناسب این برند همچنان طرفداران زیادی دارد.
۹- توشیبا
توشیبا در میان ۹ برند بررسی شده، رتبه نهم ره به خود اختصاص داده است. دلیل این امر هم کاملا مشخص است. توشیبا تمرکز خود در بازار لپ‌تاپ‌ها را از دست داده و نوآوری جدیدی در محصولات آن دیده نمی‌شود. ضمن اینکه از نظر صدا و تصویر نیز حرف زیادی برای گفتن ندارد.
توشیبا برای بازگشت به سال‌های طلایی خود علاوه بر نوآوری و طراحی باید به کیبورد، صدا و تصویر و بررسی فنی توجه کند.
 
 


 
 

حقایقی جالب در مورد سایت eBay + تصاویر

ایتنا – دانستنی‌هایی خواندنی در مورد معروف‌ترین سایت خرید و فروش اینترنتی
حقایقی جالب در مورد سایت eBay + تصاویر



همه ما با نام eBay آشنا هستیم؛ سایت معروفی که از آن با عنوان اولین و معروف‌ترین وب‌سایت مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی یاد می‌شود.

در این نوشتار هفده دانستنی جالب در مورد این سایت ارائه می‌شود.

۱. eBay - با تلفظ ای.بی - در سال ۱۹۹۵ راه‌اندازی شد. بنابراین این سایت اکنون ۱۸ ساله است.

۲. یک «لیزر پوینتر» شکسته، اولین چیزی بود که در eBay فروخته شد.

۳. گرانترین چیزی که تاکنون در eBay معامله شده، یک هواپیمای جت به قیمت ۴.۹ میلیون دلار است.

۴. eBay در کل جهان حدود ۱۱۲ میلیون کاربر دارد.

۵. این کاربران، در هر ثانیه تقریباً ۲.۴۵۷ دلار کالا معامله می‌کنند.

۶. ۷۰ درصد بازار موبایلی جهان در اختیار eBay و آمازون است.

۷. تعداد کاربران همراه منحصر به فرد eBay در ماه به ۵.۴ میلیون نفر می‌رسد.

۸. eBay یک وبلاگ دارد به آدرس blog.ebay.com.

۹. متوسط زمانی که بازدیدکنندگان eBay در این سایت صرف می‌کنند، ۹۰ دقیقه است.

۱۰. eBay همیشه eBay نبوده! این سایت در ابتدا AuctionWeb نام داشته است.

۱۱. دفتر اصلی eBay در سن خوزه کالیفرنیا در آمریکا قرار دارد. 



۱۲. رتبه سایت eBay در آمریکا، شش و در سطح جهانی بیست است.

۱۳. eBay سال گذشته، پس از ۱۷ سال لوگوی خود را تغییر داد و آن را مقداری زیباتر کرد.

در آن زمان، ایتنا خبری در همین زمینه منتشر نمود. 



۱۴. بر طبق قانون eBay، حراج مواد غذایی در این سایت ممنوع است.

۱۵. بنیانگذار eBay یک ایرانی پرآوازه است به نام پی‌یر امیدیار (Pierre Omidyar). 



۱۶. بنا به گفته سایت فوربس، در مارس سال ۲۰۱۲ دارایی‌های آقای امیدیار ۴۵ ساله بالغ بر ۷.۸ میلیارد دلار بوده است.

۱۷. eBay چند شعار دارد، از جمله:
«هر چه باشد می‌توانید در ای.بی بیابید.»
«رساندن فروشنده‌ها و خریدارها از سراسر دنیا به هم.»
«بخرید، بفروشید، لذت ببرید.»
 

نوجوان 17 ساله به یاهو رفت


ایتنا - یاهو با درک اهمیت کار نیک، Summly را به قیمت 30 میلیون دلار خرید.
نوجوان 17 ساله به یاهو رفت



Summly نام اپلیکیشنی است که برای طبقه‌بندی و خلاصه کردن هوشمندانه اخبار و مقالات به کار می‌رود.

این نرم‌افزار توسط یک نوجوان ۱۷ ساله استرالیایی به نام نیک دی آلویسیو (Nick D'Aloisio) نوشته شده است.

وی هنگامی که ۱۵ سال بیشتر نداشت، بر ایده اولیه خلق این نرم‌افزار کار کرد و به مرور آن را توسعه داد و تقویت نمود. 


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از سایت خبری وی‌تری، یاهو با پرداخت ۳۰ میلیون دلار به طور نقدی، ساملی را خریداری کرده است.

خالق این اپلیکیشن در وب سایت رسمی آن به آدرس summly.com گفته ساملی به جای استفاده از الگوریتم‌های جست‌وجوی خطی و رباتیک، از یک نوع الگوریتم ژنتیک استفاده می‌کند که با استفاده از آن می‌کوشد نحوه اندیشیدن توسط انسان‌ها را تقلید کند.

بر این اساس ساملی می‌تواند آن دسته از مقالات، اخبار و گزارش‌هایی را که برای کاربر بیشترین اهمیت و جذابیت را دارد، شناسایی و استخراج کند. 
 
 گفتنی است الگوریتم ژنتیک نوع خاصی از الگوریتم‌های تکامل است که از تکنیک‌های زیست شناسی فرگشتی استفاده می‌کند.

در واقع الگوریتم‌های ژنتیک، از اصول انتخاب طبیعی داروین برای یافتن فرمول بهینه جهت پیش‌بینی یا تطبیق الگو استفاده می‌نماید.

نیک دی آلویسیو می‌گوید: ساملی مانند یک انسان می‌اندیشد نه مانند یک ربات. 

چرا سیم‌کارت‌ها می‌سوزند؟!


 

ایتنا- گاهی اتفاقاتی کاملا پیش پا افتاده و بعید مثل نزدیکی به آب دریا یا جا به جایی آن، و در بعضی موارد هم عمر مفید سیم‌کارت به پایان می‌رسد‌.
چرا سیم‌کارت‌ها می‌سوزند؟!



اصولا زمان سوختن سیم‌کارت آشکار نیست ولی در برخی مواقع ممکن است که قبل از سوختن، سیم‌کارت ظرفیت پذیرش پیامک‌ها را نداشته باشد و یا پیامکی نیز ارسال نکند و در آن زمان می‌توان فهمید که سیم‌کارت در آستانه سوختن قرار دارد.



به گزارش ایتنا از ایسنا، جابه‌جایی سیم‌کارت از دیگر عوامل سوختن آن است و یا استفاده سیم‌کارت در گوشی‌هایی که غیراستاندارد است نیز از دیگر عوامل مؤثر به شمار می‌رود.


مهم‌ترین عواملی که به سوختن سیم‌کارت منجر می‌شود، علاوه بر میزان مصرف، نزدیکی به آب دریا و در معرض نور خورشید قرار دادن سیم‌کارت است.


به گفته مسوولان امکان این که قبل از سوخته شدن سیم‌کارت مشترک از این موضوع اطلاع یابد، فعلا وجود ندارد و امکانش به وجود نیامده مگر اینکه نرم‌افزاری طراحی شود که نیم‌سوز شدن سیم کارت را اطلاع دهد.

باید گفت که مسئولان و کارشناسان معتقدند که درصد زیادی از علل سوختن سیم‌کارت‌ها، بی‌اطلاعی مشترکان از نحوه استفاده و رعایت نکردن مواردی است که باعث سوختن آن‌ها می‌شود.

آن‌ها درباره اینکه میزان سوختن سیم‌کارت‌ها افزایش یافته است، بر این عقیده‌اند که این موضوع به مخابرات ارتباطی ندارد، زیرا همه سیم‌کارت‌ها عمر مفید دارند که کم یا زیاد شدن آن به نحوه نگهداری مشترک از سیم‌کارت بستگی دارد.

اما در مقاطعی خاص، خود مخابرات عامل سوختن سیم‌کارت‌ می‌شود؛ مثلا این اتفاق به دلیل تغییرات ولتاژ برق و بالا و پایین آمدن آن می‌افتد؛ در این زمان‌ها مخابرات به دفاتر اعلام می‌کند که سیم‌کارت‌هایی که دارای فلان کد هستند، می‌سوزند و نباید هزینه‌ای برای تعویض سیم‌کارت از آن‌ها دریافت کرد.

هنگامی که دلیل سوختن سیم‌کارت خود مخابرات باشد، مشترکان در هنگام مراجعه به دفاتر، سیم‌کارتشان به صورت رایگان تعویض می‌شود؛ بنابراین، نیازی نیست مشترکان هزینه‌ای در این رابطه پرداخت کنند.


طبق اظهارات‌ مسوولان مربوطه نمی‌توان عمر استانداردی برای سیم‌کارت‌های موبایل تعریف و مشخص کرد و بر اساس آماری در این زمینه هر ساله حدود هفت تا۱۰ درصد سیم‌کارت‌ها به دلایل مختلف می‌سوزند و می‌توان گفت که حدود ۹۵ درصد آن‌ها به دلایل مختلف و به غیر از اشکالات فنی دچار این مشکل شده‌اند و کمتر از پنج درصد از این تعداد به دلیل مسائل شبکه‌ای و نقائص فنی دچار سوختگی شدند..

فرا رسيدن سال نو رو به همه ي دوستان عزيزم تبريك ميگم اميدوارم هميشه موفق باشيد وسالي خوب پيش رو داشته باشيد

ترفند مایکروسافت برای تشویق دانشجویان به استفاده از آفیس 365

ایتنا- مایکروسافت علاوه بر تبلیغات گسترده برای آفیس 365، هزینه خدمات سالیانه استفاده از این نرم‌افزار را نیز برای دانشجویان بسیار پایین‌تر آورده است.
ترفند مایکروسافت برای تشویق دانشجویان به استفاده از آفیس 365



مایکروسافت برای تشویق دانشجویان به استفاده از نسخه آنلاین آفیس موسوم به آفیس ۳۶۵ دست به ابتکار جالبی زده است.



به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ونچربیت، این شرکت به دانشجویان امکان می دهد تا به مدت شش ماه از خدمات یاد شده به رایگان استفاده کنند و همین طور ۲۰ گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره سازی اطلاعات در سرویس اسکای درایو به دانشجویان هدیه می دهد. 


تازه ترین نسخه از آفیس ۳۶۵ که برای رقابت با خدمات مشابه گوگل، آمازون و ... راه اندازی شده در ماه ژانویه رونمایی شد و در آن زمان اعلام شد که هزینه استفاده از خدمات یاد شده برای دانشجویان ۸۰ دلار به ازای ۴ سال از طریق حداکثر دو وسیله خواهد بود. 


همچین اعلام گردید که اگر کاربران بخواهند از خدمات یاد شده برای ۸ سال استفاده کنند باید ۱۶۰ دلار هزینه کنند. خدمات کلود SkyDrive بخشی از سرویس آفیس ۳۶۵ مایکروسافت محسوب می شود که رابط کاربری آن با وسایل الکترونیک لمسی مانند گوشی ها و تبلت ها به خوبی سازگار می شود. 


همچنین دانشجویانی که باید طرح های خود را به طور مشترک و گروهی اجرا کنند نیز می توانند از مزایای این خدمات بهره بگیرند. این شرکت برای ترغیب دانشجویان تبلیغات گسترده ای را هم در مورد مزایای کاربرد آفیس ۳۶۵ به راه انداخته است. . ترفند مایکروسافت برای تشویق دانشجویان به استفاده از آفیس 365 مایکروسافت برای تشویق دانشجویان به استفاده از نسخه آنلاین آفیس موسوم به آفیس ۳۶۵ دست به ابتکار جالبی زده است. به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ونچربیت، این شرکت به دانشجویان امکان می دهد تا به مدت شش ماه از خدمات یاد شده به رایگان استفاده کنند و همین طور ۲۰ گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره سازی اطلاعات در سرویس اسکای درایو به دانشجویان هدیه می دهد.
تازه ترین نسخه از آفیس ۳۶۵ که برای رقابت با خدمات مشابه گوگل، آمازون و ... راه اندازی شده در ماه ژانویه رونمایی شد و در آن زمان اعلام شد که هزینه استفاده از خدمات یاد شده برای دانشجویان ۸۰ دلار به ازای ۴ سال از طریق حداکثر دو وسیله خواهد بود.
 همچین اعلام گردید که اگر کاربران بخواهند از خدمات یاد شده برای ۸ سال استفاده کنند باید ۱۶۰ دلار هزینه کنند. خدمات کلود SkyDrive بخشی از سرویس آفیس ۳۶۵ مایکروسافت محسوب می شود که رابط کاربری آن با وسایل الکترونیک لمسی مانند گوشی ها و تبلت ها به خوبی سازگار می شود. همچنین دانشجویانی که باید طرح های خود را به طور مشترک و گروهی اجرا کنند نیز می توانند از مزایای این خدمات بهره بگیرند. این شرکت برای ترغیب دانشجویان تبلیغات گسترده ای را هم در مورد مزایای کاربرد آفیس ۳۶۵ به راه انداخته است.

چگونه جاوا را غیرفعال سازیم؟

چگونه جاوا را غیرفعال سازیم؟


با توجه به نقص امنیتی بسیار خطرناك اخیر در آخرین نسخه جاوا كه منجر شد بسیاری از مراجع امنیتی دولتی و خصوصی توصیه به غیرفعال سازی این امكان بر روی مرورگر سیستم‌ها كنند، در اینجا به شرح چگونگی این كار بر روی انواع مرورگرها بر روی سیستم‌های ویندوز و مك می‌پردازیم. 
سیستم‌‌های ویندوز
در سیستم‌های ویندوز تنظیمات جاوا در كنترل پنل قرار دارد و می‌توان از اجرای آن در مرورگر جلوگیری به عمل آورد. برای غیرفعال كردن جاوا در سیستم‌های ویندوز به قسمت start رفته و سپس وارد كنترل پنل شوید. 



پس از اینكه وارد كنترل پنل شدید به قسمت (Java(۳۲/۶۴-bit)) رفته و سپس از اینجا تنظیمات لازم را مطابق دستورالعمل زیر انجام دهید. 


در كنترل پنل جاوا می‌توانید از اجرای این نرم‌افزار در مرورگر خود جلوگیری به عمل آورید:
• سربرگ Security را انتخاب كنید
• در تنظیمات امنیتی، تیك مربوط به فعال‌سازی محتویات جاوا در مرورگر را بردارید.
• apply را انتخاب و سپس ok را فشار دهید.
بدین ترتیب جاوا را در ویندوز غیرفعال ساخته‌اید. 


سیستم‌های Mac OS X برای غیرفعال كردن جاوا در Mac OS X دستورات زیر را دنبال كنید:
• به apple symbol در نوار منو وارد شوید.
• قسمت system preferences را انتخاب كنید.
• در اینجا، java را تایپ كرده و به قسمتی كه در تصویر مشخص شده است، بروید. 


یك پنجره جدید ظاهر می‌شود و پیغام می‌دهد كه تنظیمات جاوا نیازمند یك كنسول جدید است. از این به بعد دقیقاً مشابه ویندوز غیرفعال سازی جاوا را انجام می‌دهید.
• سربرگ Security را انتخاب كنید
• در تنظیمات امنیتی، تیك مربوط به فعال‌سازی محتویات جاوا در مرورگر را بردارید.
• apply را انتخاب و سپس ok را فشار دهید.
در اینجا جاوا بر روی سیستم OS X شما غیر فعال شده است. 


غیرفعال سازی جاوا در مرورگر safari برای غیرفعال‌سازی جاوا در مرورگر safari، چه بر روی سیستم‌های ویندوز و چه بر روی سیستم‌های مك شما می‌توانید جاوا را هم از طریق سیستم عامل و هم از طریق مرورگر غیرفعال سازید.
به قسمت preferences (چه از طریق منوی edit یا منوی safari بر روی مك) بروید. 


زمانی كه وارد قسمت preferences شدید، باید مطابق دستورالعمل زیر عمل كنید:
• به قسمت security بروید.
• در بخش محتوای وب، اطمینان حاصل كنید كه قسمت فعال‌سازی جاوا تیك نخورده باشد.
تنظیمات به صورت خودكار ذخیره می‌گردند. پنجره را بسته و رایانه خود را راه‌اندازی مجدد (restart) كنید. 


مرورگر كروم
در كروم، در صورتی كه از سیستم عامل‌های ۶۴ بیتی استفاده می‌كنید، جاوا بر روی آن نصب نشده است. با این وجود بهتر است موارد زیر را دوباره برای امنیت بیشتر مورد آزمون قرار دهید.
• كروم را باز كنید و در نوار omnibar (نوار آدرس) chrome://plugins را باز كرده و دكمه enter را فشار دهید.
• در لیستی كه باز می‌شود دقت كرده تا java(TM) را همراه با نسخه آن مشاهده نمایید. دكمه disable را انتخاب كنید. تنظیمات به صورت خودكار ذخیره می‌گردند.
بعد از راه‌اندازی مجدد مرورگر، جاوا غیرفعال شده است. 


مرورگر فایرفاكس
جاوا در آخرین نسخه فایرفاكس غیرفعال است، با این وجود بهتر است كه غیرفعال بودن آن را دوباره بررسی نمایید چون ممكن است نسخه قدیمی‌تر مرورگر بر روی رایانه شما نصب باشد. برای این كار هم در ویندوز و هم در مك به قسمت tools رفته و سپس Add-ons را كلیك نمایید. 


زمانی كه قسمت add-ons بالا آمد:
• بخش extensions را انتخاب كنید (شبیه یك بلوك لوگو است)
• در قسمت Java(TM) Platform كه همراه با نسخه جاوا است دكمه disable را كلیك نمایید.
مرورگر را بسته و آن را راه‌اندازی مجدد نمایید. جاوا غیر فعال شده است. 

وب سایت آتش‌نشانی هک شد.

سایت آتش نشانی هک شد



به گزارش ایتنا از خبرآنلاین وب سایت ۱۲۵ دات آی آر {لینک} توسط هکری بنام Xpartino دیفیس شد. 



بر اساس تصویری که مشاهده می کنید تنها کلمه درج شده روی سایت پس از هک نام هکری است که این کار را انجام داده است. 



ظاهرا صفحه اول یا main page که متعلق به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران است، دیفیس شده است. 



گفتنی است تا لحظه انتشار این خبر در ساعت ۱۹:۵ سه شنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۱ این هک همچنان برطرف نشده است.

اپل قابل ‌تحسین‌ترین شرکت جهان شد

به خاطر بیاورید آیفون را، و آیپد و آی‌مک را چگونه نه تنها زندگی مارا،‌بلکه دنیای تکنولوژی را متحول کرد! حالا با خیال راحت‌تر می‌گوییم اپل قابل تحسین‌ترین شرکت جهان است!
اپل قابل ‌تحسین‌ترین شرکت جهان شد


نشریه معتبر Fortune بر اساس آخرین بررسی خود اعلام کرد که اپل قابل ‌تحسین‌ترین شرکت دنیا محسوب می‌شود. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت news.cnet، در آخرین بررسی صورت گرفته مشخص شد که برای ششمین سال متوالی شرکت اپل عنوان قابل ‌تحسین‌ترین شرکت دنیا را از آن خود کرده است و برای سال جاری موفق شده است از ۱۰ امتیاز ۲۴/۸ را در سیستم امتیازدهی Fortune به خود اختصاص دهد و با این اتفاق در رتبه بالاتری از گوگل با امتیاز ۰۱/۸ قرار بگیرد. 


باید گفت اپل در حالی عنوان قابل‌ تحسین‌ترین شرکت جهان را دریافت کرده است که طی ماه‌های گذشته نگرانی‌های فراوانی پیرامون نحوه عملکرد آن موجود بود. 


لازم به ذکر است از سپتامبر گذشته تاکنون سرمایه‌گذاران و تحلیلگران به این نتیجه رسیدند که اپل روزهای خوب خود را پشت ‌سر گذاشته است و همین مسئله موجب شد طی دوره زمانی یاد شده ارزش سهام این شرکت ۳۵ درصد سقوط کند. 

با این وجود نشریه Fortune معتقد است که اپل هنوز یکی از قطب‌های اصلی اقتصادی و فناوری جهان محسوب می‌شود. 

«آدام لاشینسکای» (Adam Lashinsky) سردبیر نشریه Fortune در این خصوص نوشت که جایگاهی بهتر از مقام نخست این لیست مناسب اپل نبوده است. با این وجود او به کاهش نگرانی‌هایی از جمله ارزش سهام اپل و سیستم مدیریتی بعد از مرگ «استیو جابز» (Steve Jobs) اشاره کرد. 

به ‌جز اپل، گوگل و آمازون که نام آن‌ها در بین ۱۰ شرکت بر‌تر جهان است، در بین ۵۰ شرکت بر‌تر جهان نام شرکت‌های فناوری همچون IBM، مایکروسافت، سامسونگ، اینتل، eBay، فیس‌بوک و سیسکو به چشم می‌خورد. 

بررسی برای انتخاب این شرکت‌ها در ۳۰ کشور جهان انجام شده است.

اینترنت مخابرات فعلا گران نمی‌شود

نوسانات نرخ ارزی، قطعی اینترنت و دیگر مشکلات در سال 91 باعث شدند که اینترنت کشور در این سال دستخوش نابسامانی‌هایی شود.
اینترنت مخابرات فعلا گران نمی‌شود


مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در ارتباط با افزایش قیمت اینترنت در سال آتی این گونه عنوان کرد که فعلا برنامه‌ای برای افزایش تعرفه اینترنت نداریم. 


به گزارش ایتنا از ایسنا، داوود زارعیان، تعداد فعلی مشترکان اینترنت مخابرات را بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر دانست و یادآور شد: به همین تعداد هم در میان شرکت‌های PAP کاربر اینترنت وجود دارد. 


وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در موارد متعددی کاربران اینترنت مخابرات از کیفیت پایین‌تر این شرکت نسبت به شرکت‌های PAP یا ندا گلایه دارند، توضیح داد: کیفیت ما پایین‌تر نیست اما تا چندی پیش به دلیل مصوباتی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شده بود، محدودیت‌ها را رعایت می‌کردیم اما شرکت‌های PAP همکار ما این کار را نمی‌کردند و حتی در تبلیغات آنها می‌دیدیم که تا اینترنت چهار مگ نیز تبلیغ می‌شود و شاید همین موضوع موجب شده که برخی فکر کنند ممکن است ما سرعت پایین‌تری داشته باشیم. 

وی در عین حال یادآور شد: مدتی است شرکت مخابرات تغییرات اساسی در ساختار ارائه خدمات ADSL ایجاد کرده و با ایجاد مراکز خدمات‌دهی و سرویس‌های هوشمند سرویس‌ مناسبی به کاربران خود ارائه می‌کند و درنهایت تفاوت چندانی میان این شرکت و شرکت‌های PAP وجود ندارد. 

زارعیان در ادامه در پاسخ به این سوال ایسنا که به طور مثال شما فکر می‌کنید کاربری که از شما اینترنت ۵۱۲ می‌گیرد در نهایت با چه سرعتی به دنیای مجازی دسترسی دارد، گفت: سرعت براساس مصوبه واگذاری ADSL در تمام شرکت‌ها مشابه یکدیگر است. 

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این مطلب که حتی بنا بر اعلام مرکز متما شرکت‌ها از نظر سرعت کیفیت مختلفی دارند یادآور شد: بحث سرعت تا حدی به بحث زیرساخت‌ها برمی‌گردد که در مجموع زیرساخت‌های ما ضعیف است اما با این حال ما هرچه پهنای باند تحویل بگیریم آن را تحویل می‌دهیم. 

وی در پاسخ به این سوال که با این وجود باید با توجه به این ساختارهایی که ضعیف دانسته می‌شود شما با توجه به تعداد بالای مشترکانی که دارید پهنای باند خود را در میان جمعیت بیشتری تقسیم کنید، توضیح داد: به هیچ عنوان غیر استاندارد share نمی‌کنیم. ما براساس قوانین نمی‌توانیم پهنای باند را بین بیش از ۱۰ کاربر تقسیم کنیم. حال ممکن است پهنای باندی که در ورودی تحویل می‌گیریم کمی پایین‌تر از میزان واقعی باشد که به همین نسبت پهنای کاربران هم کاهش پیدا می‌کند.

زارعیان در پایان یادآور شد: در سالی که گذشت برخی اتفاقات افتاد که تا حدی اینترنت کشور را تحت تاثیر قرار داد که از جمله این موارد می‌توان به نوسانات نرخ ارز و همچنین قطعی اینترنت توسط برخی کشورها به ایران اشاره کرد که در نهایت مسائلی از این دست ارائه اینترنت در کشور را با مشکلاتی مواجه کرد.

و این مدیران آی.تی ثروتمند

بیل گیتس،‌ هنوز هم خیال ندارد مقام ثروتمندترین آمریکایی را به دیگری واگذار کند، البته وی در مقام دوم لیست ثروتمندترین‌های IT است.

و این مدیران آی.تی ثروتمند



به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، بیل گیتس همچنان با ۵۷ میلیارد دلار ثروت، دومین فرد ثروتمند دنیا و اولین در ایالت متحده است. به گزارش سایت zdnet، به نقل از مجلهٔ فوربس جایگاه اول مانند همیشه در اختیار کارلوس اسلیم مکزیکی با ۷۳ میلیارد دلار دارایی است. 



از دیگر مدیران فناوری اطلاعات حاضر در این لیست می‌توان به نفرات زیر اشاره کرد:
لری الیسون مدیر اوراکل نفر پتجم با ۴۳ میلیارد دلار،
جف بزوس مؤسس آمازون نفر نوزدهم با ۲. ۲۵ میلیارد دلار،
لری پیج و سرگی برن مؤسسان گوگل نفرات بیست و بیست و یکم با ۲۳ و ۸. ۲۲ میلیارد دلار. 


جالب است بدانید که هر چند دارایی‌ها به دلار محاسبه شده است و با وجود اختلاف ارزش پول دو کشور، یک نفر از کشور چین نیز به این لیست ۱۰۰۰ نفره اضافه شده است: لی جان ملقب به استیو جابز چینی موسس شرکت تلفن همراه هوشمند Xiaomi با ۷۵. ۱ میلیارد دلار دارایی در مقام ۸۶۸ قرار گرفته است. 
به گفتهٔ متخصصان از او در آینده‌ای نزدیک بیشتر خواهیم شنید.

وقتی من مُردم...

ایتنا – پس از مرگم، اطلاعات ایمیل من چه می‌شود؟!
وقتی من مُردم...



داده‌ها هرگز از حرکت بازنمی‌ایستند.

در هر ثانیه از شبانه روز، حجم عظیمی از اطلاعات در اینترنت در حال گردش است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی، کاربران سرویس‌های ایمیل، صاحبان وبلاگ‌ها و دیگر فعالان این عرصه، هر دقیقه هزاران و میلیون‌ها پیام و مطلب جدید منتشر می‌کنند.

شاید برای برخی از کاربران این سوال پیش آمده باشد که پس از مرگ، اطلاعات دیجیتالی آنها چه خواهد شد و ایمیل‌ها و یا حساب‌های آنها در فیس‌بوک و توییتر را چه کسی خواهد خواند و چگونه؟

برای حل این مشکل، کارشناسان از ایده‌ای به نام «وصیت‌نامه دیجیتالی» سخن می‌گویند.

پیشنهادی که ظاهراً با استقبال کاربران روبرو شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، برخی شرکت‌ها نیز در این زمینه فعال هستند که از جمله آنها می‌توان به شرکت انگلیسی Cirrus Legacy اشاره کرد.

روش کار به این صورت است که کاربر در زمان حیاتش درخواستی برای استفاده از خدمات این شرکت ارائه می‌کند.

سپس این سایت بخش ویژه‌ای در سرورهای خود به کاربر متقاضی اختصاص می‌دهد که در آن تمام اطلاعات الکترونیکی وی نگهداری می‌شود.

هر چند دسترسی به این اطلاعات امکان‌پذیر است ولی هیچ کس مجاز نیست تا پیش از مرگ متقاضی و صدور تاییدیه رسمی در این خصوص، به سر وقت اطلاعات برود و آنها را باز کند و بخواند.

این شرکت پس از مطلع شدن از مرگ کاربر، ایمیل‌هایی را که وی از پیش مشخص کرده که مایل نیست بعد از مرگش فاش شود را به طور کامل پاک می‌کند.

همچنین حساب‌های او را در شبکه‌های اجتماعی می‌بندد تا اسرار کاربر پس از مرگش محفوظ بماند.

از هنگام راه‌اندازی این شرکت از اوائل سال جاری تا کنون، ۵۰۰ نفر داوطلب استفاده از خدمات آن شده‌اند.
 

گوگل سایت‌های موتورولا را می‌بندد

گوگل سایت‌های موتورولا را می‌بندد

ایتنا – با هدف کاهش هزینه‌ها
گوگل قصد دارد بسیاری از سایت‌های متعلق به موتورولا موبیلیتی (Motorola Mobility) در آسیا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، هنگ کنگ و تایوان را تعطیل کند.

«کاهش هزینه‌ها» دلیل این تصمیم عنوان شده است. 


به گزارش ایتنا به نقل از نکست وب، این در حالی است که گوگل چندی پیش از قصد خود برای حذف ۴۰۰۰ فرصت شغلی در موتورولا خبر داده بود.


شرکت آمریکایی گوگل در ماه اوت سال جاری، در اولین گام از طرح بستن سایت‌های موتورولا، وب سایت این شرکت در اسرائیل را تعطیل کرده بود.

یادآور می‌شود گوگل چندی پیش با پرداخت ۱۲ و نیم میلیارد دلار، بخش موتورولا موبیلیتی، یکی از دو بخش شرکت موتورولا را خریداری و به خود ضمیمه نمود.
 

اطلاعات 3000 حامی اسرائیل فاش شد

اطلاعات 3000 حامی اسرائیل فاش شد


هکرهای ناشناس موسوم به آنانیموس، که در چند روز اخیر در راستای حمایت از مردم فلسطین، حملات اینترنتی گسترده‌ای را علیه سایت‌ها و رسانه‌های الکترونیکی اسرائیل به راه انداخته‌اند، در تازه‌ترین اقدام خود، اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ حامی اسرائیل را هک کرده و در اینترنت به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایتنا به نقل از نکست وب، هکرها مدعی هستند این ۳۰۰۰ نفر همان کسانی هستند که به موسسه «ائتلاف یکپارچه برای اسرائیل» موسوم به UCI کمک مالی نموده‌اند.

اطلاعات فاش شده شامل آدرس منزل، شماره تلفن و آدرس ایمیل این افراد است.

همچنین اطلاعات شخصی دانیل اینوی (Daniel Inouye) سناتور آمریکایی طرفدار اسرائیل و چند تن دیگر از نمایندگان مجلس سنای آمریکا نیز فاش و منتشر شده است.

این گروه هکری با ایجاد یک بخش خبری در توییتر به نام OpIsrael اخبار جنگ اینترنتی خود را پوشش می‌دهد.

این در حالی است که دولت اسرائیل با اذعان به حملات گسترده اینترنتی علیه سایت‌های خود، از موفقیت درصد اندکی از این حملات خبر داده و مدعی است بیشتر این تهاجمات از داخل خاک فلسطین صورت می‌گیرد.

اختصاص پارکینگ رایگان برای افرادی که منتظر تماس تلفن‌اند

  ایتنا- اگر راننده تاکسی هستید و منتظر تماس مسافر خود مانده‌اید، تا یک ساعت اجازه توقف رایگان به شما خواهند داد.
اختصاص پارکینگ رایگان برای افرادی که منتظر تماس تلفن‌اند


فرودگاه پیترزبورگ به افرادی که منتظر تماس تلفنی مسافران خود هستند پارکینگ رایگان می‌دهد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مسوولان فرودگاه پیترزبورگ برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در محدوده بخش پروازهای ورودی دست به اقدام جالبی شده است.


بر این اساس افرادی که با خودروی شخصی به فرودگاه آمده و منتظر تماس تلفنی مسافران خود هستند تا آنها را سوار کنند، می‌توانند به جای توقف در مقابل بخش پروازهای ورودی و یا چرخیدن در این منطقه، خودروی خود را به پارکینگ برده و درون خودروی خود منتظر بمانند.


برای اینگونه افراد به مدت یک ساعت پارکینگ رایگان خواهد بود و پس از یک ساعت به ازای ساعت دوم تنها یک دلار از آنها دریافت خواهد شد.


به گزارش آسوشیتد پرس، در صورت توقف بیش از دو ساعت در فرودگاه از رانندگان مبلغ هشت دلار دریافت خواهد شد.

شکایت سامسونگ از ال جی بر سر فن آوری نمایشگرها

ایتنا- شاید این‌بار شاهد دادگاه‌ها و شکایت‌های سریالی سامسونگ و ال.جی علیه یکدیگر باشیم!
شکایت سامسونگ از ال جی بر سر فن آوری نمایشگرها


سامسونگ از ال.جی به خاطر نقض حق ثبت فناوری موسوم به OLED در نمایشگرها شکایت کرد.


سامسونگ با پر کردن ورقه شکایت علیه ال.جی، این شرکت را به نقض حق ثبت فناوری OLED در نمایشگرها در ۷ مورد متهم کرد. 

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، یونهاپ دوشنبه گزارش داد سامسونگ در ۷ مورد مرتبط با فناوری organic light-emitting diode رسما ال.جی را متهم کرده است. 

این حرکت بعد از شکایت ال.جی از سامسونگ در موردی مشابه (در ماه سپتامبر گذشته) صورت می‌گیرد. 

در این شکایت آمده بود که سامسونگ از فناوری ال.جی روی گلکسی تب و گلکسی اس سوء استفاده کرده و قوانین حق ثبت ال.جی را نقض کرده است. 

گفتنی است در مقایسه با فناوری ال.سی.دی (liquid crystal dispalys) که نیاز به backlight دارد، فناوری OLED ضمن کم‌عرض‌تر کردن صفحه نمایشگر، تصویر با کیفیت‌تری عرضه می‌شود. 

به گفته کارشناسان بازار، ال.جی دومین تولید کننده پنل‌های ال.سی.دی در جهان است. 

دیود گسیل نور ارگانیک(organic light emitting diode) به اختصار OLED، نوعی از پلیمر نورافشان است که در لایه‌ای که دور آن غشایی از ترکیبات آلی قرار دارد. 

این لایه معمولاً داری جسم پلیمری است که اجازه می‌دهد ترکیبات آلی به خوبی در آن جمع شوند، این ترکیبات در ردیف‌ها و سطرهایی بر روی یک صفحه صاف حامل طی یک فرایند انتشار ساده قرار می‌گیرند، این مجموعه از پیکسل‌هایی تشکیل شده که می‌تواند نورهای مختلف با رنگ‌های متفاوت از خود ساطع کند. 

این گونه سیستم می‌تواند در صفحه تلویزیون صفحه کامپیوتر و صفحه وسایل قابل حمل مانند: موبایل، pocket PC قرار گیرد در موارد تبلیغاتی همچون بیل بردهای تبلیغاتی از آن استفاده می‌شود.

OLED همچنین می‌تواند به عنوان منبع نور در محیط‌های عمومی استفاده شود.
 
OLED معمولاً نور کمتری نسبت به LED -که ساختار جامد در آن استفاده شده -دارد. بد نیست بدانید که LED برای تشکیل منبع نور نقطه‌ای درست شده است.

ماجرای جریمه 200 هزار دلاری گوگل در استرالیا


ایتنا – ترکولجای 62 ساله می‌گوید گوگل به حیثیت و اعتبار وی لطمات زیادی وارد کرده است.
ماجرای جریمه 200 هزار دلاری گوگل در استرالیا


به حکم دادگاهی در استرالیا، گوگل مجبور شد به عنوان جریمه، دویست هزار دلار به یک شهروند استرالیایی پرداخت کند.

به گزارش ایتنا به نقل از سایت Slate، این حکم براساس قانون مبارزه با افترا در استرالیا صادر شده است.

ماجرا از این قرار است که میلوراد ترکولجا (Milorad Trkulja) یک شهروند استرالیایی ساکن ملبورن، در سال ۲۰۰۴ هنگامی که با مادرش در یک رستوران حضور داشت، از پشت سر هدف گلوله قرار گرفت.

وی از این حادثه جان سالم به در برد اما از آن زمان به بعد، با جست‌ؤجوی تصویر این شخص در گوگل،
وی در زمره افراد جنایتکاری همچون قاچاقچیان مواد مخدر، آدمکش‌ها و سردسته گروه‌های اراذل و اوباش ظاهر می‌شود!

ترکولجای ۶۲ ساله می‌گوید این موضوع، به حیثیت و اعتبار وی لطمات زیادی وارد کرده است.

وکلای وی از گوگل خواسته‌اند محتواهای منفی را که در این خصوص در نتایج جست‌وجوها نمایان می‌شود حذف کند ولی گوگل این درخواست را نپذیرفته و به همین دلیل، کار به دادگاه کشیده شد.

گوگل مدعی است که فقط اطلاعاتی را که دیگران در اینترنت منتشر می‌کند و مسئولیتی در این خصوص برعهده ندارد.

این در حالی است که دیوید بیچ، قاضی پرونده معتقد است که گوگل نیز مانند خبرگزاری‌ها بوده و طبق قوانین مبارزه با افترا در استرالیا، مسئولیت آنچه را که منتشر می‌سازد برعهده دارد.

وی گوگل را به پرداخت ۲۰۸ هزار دلار استرالیایی به آقای ترکولجا محکوم کرده است.

گفتنی است یاهوی استرالیا نیز در پرونده‌ای مشابه، موظف شده که همین مبلغ را به این شهروند استرالیایی پرداخت نماید.

قدردانی گوگل از یک سگ


هاچیکو را می‌شناسید؟
قدردانی گوگل از یک سگ! + تصاویر


بسیاری از کاربرانی که با جست‌وجوگر گوگل سر و کار دارند، با لوگوهای مناسبتی گوگل آشنا هستند. 


به گزارش ایتنا، گوگل به مناسبت فرا رسیدن سالروز برخی رویدادهای مهم، لوگوی صفحه اول خود را به شیوه‌ای جالب دستکاری می‌کند.

در این خصوص، غول جست‌وجو اغلب به موضوعاتی همچون سالروز تولد یا مرگ بزرگان علم و ادب و هنر، و یا سالروز اکتشافات مهم می‌پردازد ولی در ۹ دسامبر (۱۹ آبان) گوگل با تغییر لوگوی خود یاد و خاطره یک سگ به نام «هاچیکو» را زنده کرد.

در واقع وفاداری این سگ باعث شده که گوگل ۸۹ سال پس از زادروز تولدش به سراغ آن برود.

هاچیکو سگ معروفی است که زندگی آن به افسانه‌ای به یادماندنی تبدیل شده است. 




به گفته ویکی پدیا، ارتباط صمیمانه این سگ با پروفسور شابر اوئنو و سپس وفاداری بی‌حدش به او، باعث شد تا وی به عنوان اسطوره وفاداری در ژاپن شناخته شود.

این سگ سفید نر در ۱۰ نوامبر سال ۱۹۲۳ در اوداته ژاپن به دنیا آمد.

زمانی که هاچیکو دو ماه داشت به وسیله قطار اوداته به توکیو فرستاده شد و زمانی که به ایستگاه شیبوئی رسید، قفس حمل آن از روی باربر به پایین افتاد و آدرسی که قرار بود هاچیکو به آنجا برود گم شد.

هاچیکو از قفس بیرون آمد و تنها در ایستگاه به این سو و آن سو می‌رفت.

در همین زمان یکی از مسافران، هاچیکو را پیدا کرده و با خود به منزل برد و به نگهداری از او پرداخت.

این فرد پروفسور دانشگاه توکیو دکتر شابرو اوئنو بود.

پروفسور به قدری به این سگ دلبسته می‌شود که بیشتر وقت خود را به نگهداری از آن اختصاص می‌دهد.

منزل پروفسور در حومه شهر توکیو قرار داشت و وی هر روز برای رفتن به دانشگاه به ایستگاه قطار شیبوئی می‌رفت و ساعت ۴ بر می‌گشت.

هاچیکو یک روز به دنبال پروفسور به ایستگاه می آید و هرچه شابرو از او می‌خواهد که به خانه برگردد هاچیکو نمی‌رود و وی مجبور می‌شود که خود، هاچیکو را به منزل برساند.

در آن روز پروفسور از قطار جا ماند.

چندی بعد در زمان بازگشت از دانشگاه با تعجب می‌بیند هاچیکو روبروی در ورودی ایستگاه به انتظارش نشسته است، و این دو با هم به خانه بر می‌گردند.

از آن تاریخ به بعد هر روز هاچیکو و پروفسور، با هم به ایستگاه قطار می‌رفتند و ساعت ۴ هاچیکو جلوی در ایستگاه منتظر بازگشت او می‌ماند.

تمام فروشندگان و حتی مسافران، هاچیکو را می‌شناختند و با تعجب به این رابطه دوستانه نگاه می‌کردند.

در سال ۱۹۲۵ دکتر شابرو اوئنو در سر کلاس درس بر اثر سکته قلبی از دنیا می‌رود، آن روز هاچیکو که ۱۸ ماه داشت تا شب روبروی در ایستگاه به انتظار صاحبش می‌نشیند و خانواده پرفسور به دنبالش آمده و به خانه می‌برندش اما روز بعد نیز مثل گذشته هاچیکو به ایستگاه رفته و منتظر بازگشت صاحبش ماند.

هربار که خانواده پرفسور جلوی رفتنش را می‌گرفتند هاچیکو فرار می‌کرد و به هر طریقی بود خود را رأس ساعت ۴ به ایستگاه می‌رساند.

این رفتار هاچیکو خبرنگاران و افراد زیادی را به ایستگاه شیبوئی کشاند، و در روزنامه‌ها اخبار زیادی دربارۀ او نوشته شد.

هاچیکو خانواده پروفسور را ترک کرد و شب‌ها در زیر قطار فرسوده‌ای می‌خوابید.

فروشندگان و مسافران برایش غذا می‌آوردند و او ۹ سال هر بعد از ظهر روبروی در ایستگاه منتظر بازگشت صاحب عزیزش می‌ماند و در هیچ شرایطی از این انتظار دلسرد نشد و تا زمان مرگش در مارس ۱۹۳۴ در سن ۱۱ سال و ۴ ماهگی منتظر صاحب مورد علاقه‌اش باقی ماند.

وفاداری هاچیکو در سراسر ژاپن پیچید و در سال ۱۹۳۵ تندیس یادبود وفاداری و عشق، روبروی در ایستگاه قطار شیبوئی از او ساخته شد. 


تا امروز تندیس برنزی هاچیکو همچنان در ایستگاه شیبوئی منتظر بازگشت پروفسور است.

گران‌ترین تبلت جهان

ایتنا – وی.ان 500 در واقع یک اسکنر کوچک است.
گران‌ترین تبلت جهان + عکس


شرکت کاسیو نوعی تبلت عرضه کرده که گران‌ترین تبلت جهان به شمار می‌رود.
قیمت این تبلت به ۲۵۰۰ دلار می‌رسد. 


به گزارش ایتنا به نقل از سیریانیوز، تبلت وی.ان ۵۰۰ قشر خاصی از مدیران کسب و کارها و نیز کسانی که مرتب در حال رفت و آمد هستند، طراحی شده است.

گفتنی است آنچه که قیمت بالای این تبلت را باعث شده عواملی همچون دقت، صفحه مانیتور بزرگ، سرعت پردازش بالا، ظرفیت بالای ذخیره‌سازی اطلاعات و مواردی از این دست نبوده بلکه وی.ان ۵۰۰ دارای سیستم نرم‌افزاری و یک قلم مجهز به فناوری تشخیص دست خط و متون مکتوب است.

این تبلت که دارای دوربینی با دقت ۵ مگاپیکسل، لنز مخصوص و فلاش LED است، از قابلیت تبدیل یادداشت‌های دست‌نویس به فرمت دیجیتال برخوردار می‌باشد. 



در واقع این تبلت حرفه‌ای یک اسکنر نوری کوچک است که کاربران با آن قادرند اسناد خود را با سرعت بالا به تصاویر دیجیتال تبدیل کنند.

از دیگر قابلیت‌های این تبلت تازه‌وارد می‌توان به صفحه نمایشگر ۱۰.۱ اینچ با دقت ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، پردازشگر دو هسته‌ای OMAP۴ از شرکت تگزاس اینسترومنتس با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز و برخورداری از فناوری لمسی اشاره کرد.

وی.ان ۵۰۰ محصول شرکت کاسیو است.

آوازه این شرکت ژاپنی بیشتر در زمینه ساخت ماشین حساب و ساعت مچی است.

چین گوگل را فیلتر کرد  

ایتنا – گوگل اعلام کرد دسترسی به چندین سرویس اینترنتی‌اش در چین مختل شده است.
چین گوگل را فیلتر کرد


بر اساس گزارش ایتنا از رویترز، موتور جست‌وجوی اینتنرتی قدرتمند گوگل از روز گذشته در وب سایت Transparency Report خود که نسخه‌های به‌روزرسانی دسترسی به سرویس‌های مختل را برای کشورهای مختلف جهان در آن قرار می‌دهد، اعلام کرد دسترسی برخی از سرویس‌هایش در کشور چین مختل شده است.
 

کارشناسان گوگل می‌گویند با اطلاع از این موضع تمامی مواردی که به غول جست‌وجوی اینترنتی جهان مربوط می‌شود را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت متوجه شدند در ارسال این سرویس‌ها مشکلی وجود ندارد.

در میان سرویس‌هایی که از روز جمعه در چین دسترسی به آنها غیر ممکن شده می‌توان به صفحه جست‌وجوی گوگل و جیمیل اشاره کرد.

پیش از این هم در سال ۲۰۰۹ میلادی، دولت چین دسترسی به سرویس Youtube گوگل را غیرممکن کرده است.

درسال ۲۰۱۰ گوگل موتور جست‌وجوی مربوط به کشور چین را پس از کشمکش‌های فراوان با این کشور به هنگ‌کنگ منتقل کرد.

بزرگ‌ترین دروغ در فضای مجازی

ایتنا – «قوانین و مقررات را خوانده‌ام و با آنها موافق هستم». واقعاً؟!
بزرگ‌ترین دروغ در فضای مجازی!


اگر کمی اهل وبگردی و استفاده از خدمات آنلاین سایت‌ها باشید، احتمالاً شما هم به هنگام ثبت‌نام در سایت‌ها با عبارت «
قوانین و مقررات را خوانده‌ام و با آنها موافق هستم» برخورد کرده‌اید.

هر چند این مجموعه قوانین بعضاً طولانی بوده و به زبان حقوقی نوشته شده است، ولی اغلب کاربران بدون این که حتی نگاهی به آن بیاندازند، گزینه مربوطه را تیک می‌زنند تا ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. 


به گزارش ایتنا به نقل از وایرد، به همین دلیل برخی معتقدند جمله آشنای «قوانین و مقررات را خوانده‌ام و با آنها موافق هستم» بزرگ‌ترین دروغ در جهان است!

اکنون پروژه‌ای به نام ToS;DR قصد دارد این مشکل را حل کند.

ToS;DR مخفف Terms of Service; Didn't Read و به معنای «شرایط استفاده از سرویس؛ نخوانده‌ام» است.

سایت این پروژه به آدرس tos-dr.info در دسترس عموم قرار دارد. 







نحوه عملکرد ToS;DR به این صورت است که افراد و کاربرانی که از خدمات یک وب‌سایت استفاده کرده‌اند و در مورد قوانین و مقررات استفاده از آن اطلاعاتی دارند، می‌توانند این اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارند و جمع‌بندی کلی از مهم‌ترین قوانینی که باید به هنگام استفاده از وب‌سایت مدنظر قرار گیرد را به اختصار و به زبانی ساده بازگو کنند.

این پروژه به شیوه جمع‌سپاری (Crowdsourcing) کار می‌کند و دیگر کاربران قادرند در آن، به قوانین درج شده در سایت امتیاز منفی یا مثبت بدهند.

به عنوان مثال یکی از قوانین گوگل که می‌گوید «گوگل می‌تواند محتوای شما را در تمام سرویس‌های فعلی و آتی خود به کار گیرد» با امتیاز منفی کاربران مواجه شده است.

یا این موضوع که سایت ویکی‌پدیا از کوکی‌ها استفاده نمی‌کند، سیاستی است که از دید کاربران مثبت تلقی شده است.

به گزارش ایتنا، در حال حاضر این سایت به حلاجی قوانین سایت‌ها و شرکت‌های مختلفی روی آورده است که از آن جمله می‌توان به گوگل، فیس‌بوک، یاهو، ویکی‌پدیا، فلیکر، توییتر، اسکایپ، آمازون، دراپباکس، وردپرس، bitly و مایکروسافت اشاره کرد.

این پروژه ابتکاری و جالب توسط هوگو روی (Hugo Roy) یکی از فعالان بنیاد نرم‌افزار آزاد اروپا رهبری می‌شود.

خالق برنامه «لذت نقاشی» به گوگل رفت

 
خالق برنامه «لذت نقاشی» به گوگل رفت!


گوگل در یک اقدام جالب دیگر، به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد «باب راس» استاد مشهور نقاشی طبیعت و مجری برنامه پربیننده «لذت نقاشی» لوگوی خود را تغییر داد. 



به گزارش ایتنا، در این لوگوی مناسبتی، باب راس به همراه تابلو و بوم معروفش در حالی که مشغول نقاشی است، به تصویر کشیده شده است. 


در تابلوی نقاشی باب راس، حرف g گوگل مشاهده می‌شود.

باب نورمن راس در ۲۹ اکتبر سال ۱۹۴۲ در فلوریدا به دنیا آمد و در ۴ ژوئیه سال ۱۹۹۵ (۱۳ تیر ماه ۱۳۷۴) در سن ۵۳ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان فوت کرد.

مجموعه تلویزیونی «لذت نقاشی» که به مدت ۱۲ سال توسط این نقاش چیره دست اجرا شد، معروفیت بسیاری برای باب راس به دنبال داشت.

این برنامه در شبکه ۴ سیمای ایران به نمایش درآمده است.

ساخت برنامه «لذت نقاشی» تا سال ۱۹۹۴ یعنی یک سال قبل از مرگ باب راس ادامه یافت.

هزار و 400 دستگاه گلکسی سامسونگ در مالزی به سرقت رفت

ایتنا - پلیس مالزی 12 نفر را به خاطر سرقت هزار و 400 دستگاه گلکسی نت 2 سامسونگ دستگیر کرد.
هزار و 400 دستگاه گلکسی سامسونگ در مالزی به سرقت رفت


بر اساس گزارش ایتنا از زد دی نت، پلیس مالزی در رابطه با سرقت بیش از هزار و ۴۰۰ دستگاه از گلکسی نت ۲ سامسونگ به ارزش ۳.۲۳ میلیون رینگیت معادل ۱.۰۵ میلیون دلار، ۱۲ نفر را دستگیر کرد. 


این سایت به نقل از AFP می‌نویسد: روز گذشته پلیس این کشور اعلام کرد روز ۲۰ اکتبر محموله حاوی تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ از فرودگاه بین‌المللی کوالامپور بعد از انتقال از کشتی به سرقت رفت.

سید اسماعیل سید عزیزان رییس پلیس جرایم جنایی می‌گوید تا به حال ۱۲ نفر را که با این سرقت بزرگ ارتباط داشته‌اند، دستگیر کردیم و تحقیقات پلیسی توانسته ۷۰ دستگاه از این محصولات مسروقه را کشف کند و تحقیقات برای یافتن مابقی محموله ادامه دارد. 

مقامات قضایی مالزی اعلام کردند کمترین مجازات عاملان این سرقت بزرگ حبس‌های بالای ۱۰ سال خواهد بود. 

از ۱۲ نفری که در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند ۶ نفر از آن‌های فروشندگان زنی هستند که در یک فروشگاه بزرگ موبایل کار می‌کردند.

انتقاد کارشناسان از دشواری تعمیر تبلت‌های مایکروسافت    

 ایتنا- اگر تبلت مایکروسافت دارید، لطفا سعی کنید نیاز به تعمیر پیدا نکند چرا که کارشناسان نیز از آن قطع امید کرده‌اند!
انتقاد کارشناسان از دشواری تعمیر تبلت‌های مایکروسافت


کارشناسان از نحوه طراحی سخت‌افزاری تبلت تازه وارد مایکروسافت انتقاد کرده و معتقدند تعمیر این رایانه لوحی کار دشواری است.

به گزارش ایتنا از فارس به نقل از اینکوآیرر، سایت fixit که در زمینه ارائه خدمات تعمیر محصولات الکترونیک فعال است، اعلام کرده که برخی قطعات به کار گرفته شده در این رایانه لوحی به نحوی نصب شده که کاربران به سادگی نمی توانند آن را تعویض یا جابه‌جا کنند.

این سایت به تبلت سورفیس از ۱۰ نمره ۴ داده و اظهار داشته که تعمیر آن کار سهل و ساده‌ای نیست. 

جالب آنکه حتی بازکردن این تبلت هم دشوار است و به برخی قطعات مهم آن هم به علت طراحی نامناسب به هیچ وجه نمی‌توان دسترسی پیدا کرد.

پنل نمایش شیشه‌ای این تبلت که کاملاً به بدنه آن چسبیده هم مشکل اساسی دیگری است. 

کارشناسان می‌گویند جدا کردن این نمایشگر بسیار دشوار است و حتی ممکن است منجر به آسیب دیدن آن شود.

این سایت حتی به نحوه طراحی صفحه کلید و جاگذاری پورت‌های رابط این دستگاه نیز ایراد گرفته است.

تنها بخشی از این تبلت که جاگذاری و تعویض آن آسان اعلام شده باتری آن است که البته معمولا در همه تبلت‌ها به این مسئله توجه می‌شود.