.:: آی تی سما ::.

فناوری اطلاعات،نرم افزار،آموزش،مقالات،اخبار،معرفی تازه ها و دانلود...

.:: آی تی سما ::.

فناوری اطلاعات،نرم افزار،آموزش،مقالات،اخبار،معرفی تازه ها و دانلود...

هوش مصنوعی چیست؟

 اگر ما AI را بدین صورت تعبیر کنیم که علمی است که به چگونگی دریافت، پردازش، نگهداری و استفاده اطلاعات در هوش انسان و حیوان و ماشین باشد، بطور حتم با زمینه های پژوهشی قدیمیتری مانند روانشناسی، اعصاب و روان، فلسفه و منطق نیز در ارتباط هستیم.


ادامه مطلب ...

نحوه استفاده از فایروال ویندوز

امروزه از اینترنت در ابعاد گسترده و با اهدافی مختلف استفاده بعمل می آید . یکی از نکات قابل توجه اینترنت ، تنوع استفاده کنندگان آن در رده های سنی مختلف و مشاغل گوناگون است . در سالیان اخیر و به موازات رشد چشمگیر استفاده از اینترنت خصوصا" توسط کاربران خانگی ، مشاهده شده است به محض شیوع یک ویروس و یا کرم جدید ، اغلب قربانیان را کاربرانی تشکیل می دهند که فاقد مهارت های لازم در جهت استفاده ایمن از اینترنت بوده و دارای یک سطح حفاظتی مناسب نمی باشند . کاربران اینترنت همواره در تیررس مهاجمان بوده و همیشه امکان بروز حملات وجود خواهد داشت . 


ادامه مطلب ...

نصب خودکار ویندوز ایکس پی

همیشه در هنگام نصب ویندوز اکس‌پی سوالاتی از جمله نام کامپیوتر، نوع رزولوشن، کلمه عبور، شماره سریال ویندوز و ... از شما پرسیده می‌شود که شما باید به آنها پاسخ دهید تا مراحل نصب ویندوز به‌صورت کامل اجرا شود.

این مساله باعث می‌شود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به‌مراحل نهایی نزدیک شود، در ضمن اگر لازم باشد روزانه تعداد زیادی ویندوز نصب کنید این مورد بیش از بیش نمایان می‌شود. نگران نباشید، با استفاده از ابزاری که در سی‌دی ویندوز اکس‌پی در فولدر ‌Support‌ به‌صورت یک فایل ‌Cab‌ قرار داده شده است. به‌راحتی می‌توانید نصب ویندوز را به‌صورت خودکار انجام دهید.




ادامه مطلب ...

دانلود کتاب بررسی پردازنده های چند هسته ای

معماری هسته پردازنده ، یک الگو و مبنای جدید برای معماری پردازنده‌های رایانه‌های رومیزی، موبایلها و همچنین کامپیوترهای سروری است که از پردازنده‌های چند هسته‌ای استفاده می‌کنند. این تکنولوژی جدیدِ چند هسته ایِ بهینه سازی شده، برای افزایش کارایی و کارکرد برحسب وات، طراحی شده‌است. مثلا، باعث افزایش بازده انرژی مصرفی در آنها می‌شود. در کتاب بررسی پردازنده های هسته ای به معماری این پردازنده ها می پردازد.




دانلود + ادامه مطلب


WiMax در رقابت با WLAN

 

WiMax بابردی برابر 50 کیلومتر و سرعت دسترسی معادل 70 مگا بیت بر ثانیه،‌در حال تکامل بخشیدن به فناوری ASL است .

نقطه ضعف بزرگ فناوری های باند پهن فعلی آن است که به دلیل نیاز به سیم کشی، نمی توانند همه مناطق را پوشش دهند. زیرا امکان سیم کشی در همه جا وجود ندارد. فناوری WiMax آمده تا این مشکل را مرتفع کند WiMax می تواند امکان دسترسی به باند پهن را برای مشترکان معمولی و تجاری به صورت بی سیم فراهم کند.




ادامه مطلب ...

قسمت‌های مختلف رایانامه‌ی گوگل Gmail

همه‌ی شما حتما از موتور جستجوی قدرتمند Google استفاده کرده‌اید و می‌دانید که این شرکت سرویس ایمیلی نیز به نام Gmail دارد که جزو برترین سرویس‌دهنده‌های ایمیل دنیاست.این سرویس در اول آپریل 2004 از طرف گوگل برای استفاده عموم عرضه شد و در ابتدا به صورت دعوت‌نامه‌ای بود.

از آن روز تا به حال سرویس‌ها و امکانات جدیدی به Gmail اضافه شده که جداگانه در مورد آن بحث خواهیم کرد.




ادامه مطلب ...