.:: آی تی سما ::.

فناوری اطلاعات،نرم افزار،آموزش،مقالات،اخبار،معرفی تازه ها و دانلود...

.:: آی تی سما ::.

فناوری اطلاعات،نرم افزار،آموزش،مقالات،اخبار،معرفی تازه ها و دانلود...

8 راه برای شناسایی وب‌سایت قابل اعتماد

اینترنت می‌تواند بهترین ابزار خبر رسانی و گزارش نویسی برای روزنامه نگاران باشد. نوشته‌هایی که روزی روی کاغذ چاپ می‌شد، امروزه به راحتی در اینترنت در دسترس قرار دارد. تحقیقاتی که زمانی روزها و هفته‌ها کار می‌برد، امروزه در طی چند ساعت انجام شدنی است.

اما هر وب‌سایتی شاید نکته‌ای، نوشته‌ای یا اطلاعاتی حاوی مطالب غیر قابل اطمینان داشته باشد. در اینجا 8 راه برای شناسایی وب‌سایت‌های قابل اعتماد را بررسی می‌کنیم.


1. به دنبال وب‌سایت‌هایی باشید که نمایانگر موسسات تاسیس شده هستند

اینترنت پر از سایت‌هایی است که تنها 5 دقیقه از به وجود آمدنشان می‌گذرد. چیزی که شما می‌خواهید، وب‌سایت‌هایی با پیشینه امنیتی بالا و قابل اعتماد است.

2. به دنبال سایت‌های حرفه‌ای باشید

اگر پایتان بشکند، پیش مکانیک نمی‌روید. همچنین اگر خودروی شما دچار مشکل شود، به بیمارستان مراجعه نمی‌کنید. نکته اینجاست که به سایت‌هایی مراجعه کنید که مخصوص چیزی هستند که دنبالش هستید.

3. از سایت‌های تبلیغاتی دوری کنید

سایت‌هایی که توسط شرکت‌ها و همچنین کمپانی‌های کسب و کار اداره می‌شوند اغلب به com. خاتمه می‌یابند. اغلب آن‌ها خواستار فروش محصولات خود در وب‌سایتشان هستند. سعی کنید از این وب‌سایت‌هایی که صرفا به تبلیغ و فروش فکر می‌کنند بپرهیزید.

4. مواظب افراد متعصب باشید

وب‌سایت‌های زیادی هستند که در زمره گروه سیاسی قرار می‌گیرند. این سایت‌ها اغلب توسط افراد متعصب به حزب یا گروه سیاسی مورد نظر خود اداره می‌شوند. به شدت مراقب باشید! از آن‌ها فاصله بگیرید!

5. حواستان به تاریخ وب‌سایت باشد

شما به مطالب به‌روز نیاز دارید. پس یادتان باشد که همیشه به تاریخ آخرین پست وب‌سایت نگاهی بیندازید. مطالب قدیمی به درد شما نمی‌خورد.

6. به ظاهر سایت توجه کنید

اگر سایتی به صورت مبتدیانه‌ای طراحی شده بود، حواستان را خوب جمع کنید که شاید مطالبش نیز مبتدیانه باشد. البته اگر سایتی طراحی حرفه‌ای داشت الزاما قابل اعتماد نیست.

7. مراقب نویسندگان بی‌نام یا با نام مستعار باشید

سایت‌هایی که نویسندگان و مدیران آن‌ها مشخص است مطمئن‌تر از سایت‌هایی است که توسط افراد بی‌نام اداره می‌شود. نکته اینجاست که اگر فرد با نام اصلی خود مطلب را منتشر کند یعنی مسئولیت آن را بر عهده گرفته است و به آن مطمئن است. بعضا می‌توانید با جستجوی نام فرد در اینترنت، اطلاعات بیشتری درباره‌اش کسب کنید.

8. به لینک‌ها توجه کنید

سایت‌های قابل اعتماد معمولا با یکدیگر تبادل لینک دارند. آدرس سایتی را که قابل اطمینان یافته‌اید در موتور جستجو وارد کنید. سایت‌هایی که به این سایت لینک داده شده‌اند هم می‌توانند مطمئن باشند.


منبع:www.7learn.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد