.:: آی تی سما ::.

فناوری اطلاعات،نرم افزار،آموزش،مقالات،اخبار،معرفی تازه ها و دانلود...

.:: آی تی سما ::.

فناوری اطلاعات،نرم افزار،آموزش،مقالات،اخبار،معرفی تازه ها و دانلود...

چگونه طراح وب سایت شویم؟

انتخاب شغل یکی از مهمترین و سخت ترین مراحل زندگی هر فرد است و گاهی اوقات میتواند در حد انتخاب همسر مهم باشد و زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. اشتباه نکنید قرار نیست درس زندگی و انتخاب همسر به شما بدهم.

منظور این است که قبل از انتخاب هر شغلی و بالطبع آن انتخاب رشته دانشگاه خوب فکر کنید و “مشورت” کنید. فرض من بر این است شما الان در مرحله اس هستید که انتخاب کرده اید که یک طراح وب سایت یا Web Designer شوید. 

برای اینکه یک طراح وب سایت قابل شوید باید نکاتی را رعایت کنید؛ ویژگیهای خاصی را دارا باشید، پشت کار داشته باشید و اطلاعات خود را بروز نگاه دارید. اگر فردی بی حوصله هستید و با کلمه خلاقیت هم میانه خوبی ندارید من به شما انتخاب این شغل را پیشنهاد نمیکنم.

اما اگر فردی با اراده قوی، جستجوگر، خلاق و علاقه مند به طراحی و گرافیم هستید ورود شما را به قلمرو طراحان وب سایت خوش آمد میگوییم. مطالبی که در زیر به آنها اشاره میکنم صرفا تجربه های شخصی خودم و بعضی از دوستان و اطرافیان من هستند و هیچ سند علمی و محکمی برای اراده و اثبات آنها ندارم. اما اگر میخواهید در بازار پرتلاطم ایران حرفی برای گفتن داشته باشید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنم. 

راهی که شما در پیش دارید آموزش و یاد گیری نرم افزارها، زبانها و نکات زیر است :

۱-یادگیری HTML

2-یادگیری CSS

3-یادگیری JavaScript

4-یادگیری و آشنایی با نحوه کار کردن با نرم افزار DreamWeaver

5-یادگیری Photoshop و کمی هم Flash

6-آشنایی با استانداردهای طراحی وب سایت و بکارگیری آنها در طرحهای خود

۷-آشنایی با یکی از زبانهای برنامه نویسی (ASP، PHP، Asp.Net و…) و دیتابیس (Access،Sql،MySql)

8-آشنایی و استفاده از تکنولوژیهای جدید (در حال حاضر مانند jQuery،Mootools و . . .)

۹-آشنایی با نحوه کارکرد یک CMS(مانند Joomla یا WordPress) و نحوه ایجاد تغییرات در آن

۱۰- مطالعه، مطالعه، مطالعه و . . . .

۱۱- مشاهده نمونه سایتهای مختلف، ایده گرفتن و آشنا شدن با نمونه های بین المللی 

راه سخت و طولانی به نظر میاید؟ درست است اما شما میتوانید در زمره بهترینهای طراحی وب سایت قرار بگیرید اگر که بخواهید. شما با دانستن و یادگیری این موارد میتوانید تمامی امور مربوط با ساخت یک وب سایت دینامیک را بصورت کامل در دست بگیرید و آنرا از ابتدا تا انتها پیش ببرید. البته به اینصورت نیست که اگر شما همه موارد بالا را ندانید کاری برای شما وجود نخواهد داشت، اما اگر میخواهید یک طراح وب سایت کامل و متخصص بشوید دانستن تمامی آنها ضروری به نظر میرسد. 

نکته ۱: بهتر است در ابتدای کار فقط از طریق کدنویسی دستی و در یک نرم افزار ویرایشگر (مانندNotePad) کار رو شروع کنید و وقتی که به اندازه کافی با کدنویسی آشنا شدید آنگاه به سراغ نرم افزار بسیار قدرتمند DreamWeaver بروید. 

نکته ۲: مرحله ۱۰ و ۱۱ واقعا مرحله مهمی است و شما باید اطلاعات بروزی داشته باشید و در جریان تازه ترین ها ی خود قرار بگیرید. میتوانید با دنبال کردن وب سایتهایی که در این زمینه وجود دارد اینکار را به خوبی انجام دهید (برای مثال من روزانه حدود ۳ ساعت از وقتم را اختصاص دادم به دنبال کردن مطالب جدید و به اشتراک گذاری آنها). این ۲ مرحله را باید از همان ابتدای کار خود شروع کنید و همیشه بدنبال دیدن بهترین ها باشید. 

ذکر این نکته هم ضروری است که نیازی نیست شما تمامی این مراحل را طی کنید تا بتوانید وارد این حرفه شوید و میتوانید در همان سطحی هم که هستید پروژه هایی را دست بگیرید و انجام دهید (با زهم برای مثال من خودم وقتی که فقط دوره HTML را تمام کرده بودم اولین وب سایت را بصورت پروژه ای گرفتم و آن وب سایت هنوز هم بعد از گذشت چند سال بر روی اینترنت موجود است که با دیدن آن خنده ام میگیرد) 

چگونه و از کجا شروع کنیم ؟

به نظر من هرکس با توجه به شناختی که از خود دارد باید اقدام کند. راههای مختلفی برای یادگیری وجود دارد، مانند شرکت در دوره های طراحی وب سایت، خواندن کتابهای آموزشی، یادگیری از روی خودآموزهای تصویری (ویدئویی)، دنبال کردن آموزشها از روی وب سایتها و . . . اما هرکس با توجه به وقت، توانایی و بودجه خود باید تصمیم بگیرد که کی و از چه طریقی آموزش را شروع نماید. 

نکته : شما میتوایند با عضویت در فرومها و وب سایتهایی که در رابطه با طراحی وب سایت هستند و مشارکت در آنها به خود کمک کنید. سعی کنید بدنبال آموزش دادن بقیه باشید و بدنبال جواب سوالات آنها چراکه اینکار باعث میشود شما از هر کس دیگری بیشتر پیشرفت کنید. این مسئله شاید در حال حاضر برای شما عجیب به نظر برسد اما در هنگام یادگیری خود شما بیشتر و بیشر به مسئله مسلط میشود و جواب بسیاری از سئوالهای خود را نیز میابید. 

یکی از بزرگتری مزیتهای این شغل این است که شما را خسته نمیکند و جنس کار آن باعث شادی و نشاط شما میگردد و شما میتوانید علاوه بر کارهایی که در شرکت و یا سازمان خود انجام میدهید به راحتی بصورت پروژه ای و آزاد برای خود و یا دیگر شرکتها کار کنید و درآمد مضاعف کسب نمایید. 

نکته : در کنار نرم افزارهای فتوشاپ و فلش یادگیری و استفاده از نرم افزار بسیار قدرتمند Adobe Illustratorهم توصیه میشه، مخصوصا اگر در کشوری بغیر از ایران میخواهید کار کنید 

 

منبع:ITTutorial

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد